“Η διαφορά ανάμεσα στη σωστή και στη σχεδόν σωστή λέξη, είναι η διαφορά ανάμεσα σε μια αστραπή και σε μια πυγολαμπίδα” είχε πει ο Mark Twain. Με αυτή την φράση ο Αμερικάνος συγγραφέας δήλωσε εύστοχα ότι πολλές φορές άλλο λέμε, άλλο εννοούμε και άλλο θέλουμε να πούμε. Στην προσωπική ζωή μας “κάπως” αυτό διευθετείται ή δικαιολογείται. Τι συμβαίνει όμως όταν λέμε τις λάθος λέξεις και εκφράσεις στη δουλειά μας;
Οι λέξεις μας είναι ο κόσμος μας… για αυτό και η λεκτική επικοινωνία- ειδικά στο γραφείο- πρέπει να είναι προσεκτική καθώς οι λέξεις μας καθρεφτίζουν στοιχεία της προσωπικότητα μας ενώ την ίδια στιγμή τόσο οι άλλοι εργαζόμενοι/συνάδελφοι όσο και το αφεντικό της εταιρείας διαμορφώνουν όχι μόνο την άποψη τους αλλά και πώς αισθάνονται για εμάς.
Λέξεις ή καλύτερα ήχοι όπως “εμ, μπα, λοιπόν” δυσχεραίνουν το μήνυμα που θέλετε να δώσετε, ενώ οι φράσεις τύπου “ποτέ, αποκλείεται, είναι αδύνατο” είναι απογοητευτικές, αρνητικές αλλά κυρίως αντιπαραγωγικές. Ποιες είναι λοιπόν, οι εργασιακά…απαγορευτικές φράσεις;
1. Αδύνατον. Αυτό δε μπορεί να γίνει.
Το να ισχυρίζεται κάποιος ότι “είναι αδύνατο” είναι ακριβώς το ίδιο με το να λέει “Δε μπορώ να το κάνω”. Υπονοεί έλλειψη θέλησης, έλλειψη προσπάθειας και αδιαφορία. Προσπαθήστε να δείξετε ότι θέλετε να πραγματοποιήσετε την επιθυμία του, προβάλλοντας ταυτόχρονα βάσιμα επιχειρήματα που θα του υποδεικνύουν ότι πραγματικά δεν γίνεται.
2. Αυτό δεν είναι δικό μου πρόβλημα.
Ακόμα και αν είναι δικό σας πρόβλημα δε βοηθάτε με αυτή τη φράση ούτε το αφεντικό, ούτε κάποιον αγχωμένο συνάδελφο να το λύσει.
3. Αυτή δεν είναι καλή ιδέα.
Είναι γεγονός ότι όταν κάποιος επιμένει να καταρρίπτει τις ιδέες των άλλων (συνήθως των υφισταμένων του) αυτό που επιτυγχάνει, είναι να εμποδίζει τη δημιουργικότητα και την πρωτοτυπία των απόψεών τους.
4. Στην προηγούμενη δουλειά δεν λειτουργούσαμε έτσι.
Η λάθος ατάκα για την καινούργια δουλειά. Αν δεν σας αρέσει ο τρόπος που λειτουργούν τα πράγματα στη δουλειά σας, γυρίστε τότε στην παλιά σας.
5. Δεν μπορώ να συνεργαστώ μαζί της/του
Το ζητούμενο είναι να αποδείξετε ότι μπορείτε να διαχειριστείτε όλες τις καταστάσεις και όλες τις περιπτώσεις συναδέλφων.