Actionline

ΠΩΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΣΟΥ ΣΤΟ LINKEDIN ΝΑ ΞΕΧΩΡΙΣΕΙ ΤΟ 2023;

To LinkedIn τα τελευταία χρόνια έχει αναδειχθεί όχι μόνο ως ένα εργαλείο εύρεσης εργασίας, αλλά και ως ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης μεταξύ επαγγελματιών που ανήκουν στον ίδιο ή κάποιον παρεμφερή επαγγελματικό κλάδο. Συχνά εταιρίες recruiting όπως η ActionLine πέρα από τις αγγελίες που δημοσιεύει αναζητά ανθρώπινο δυναμικό και μέσα από άλλα κανάλια όπως το LinkedIn.

Το 2023 με τις τεχνολογικές εξελίξεις να τρέχουν και την ανάγκη για νέο προσωπικό να μεγαλώνει, η λεπτομέρεια είναι αυτή που μπορεί να κάνει τη διαφορά. Κι αν μια φορά στο παρελθόν οι εργοδότες ήθελαν να γνωρίζουν πράγματα για το επαγγελματικό μας background, σήμερα γνωρίζουν πως μπορούν πολύ γρήγορα να λάβουν πληροφόρηση μέσα από το προφίλ μας στο LinkedIn. Καθώς εκεί έξω, λοιπόν, υπάρχουν recruiters που μπορεί να σας προσεγγίσουν για μια ενδεχόμενη πρόταση εργασίας, πρέπει να έχετε φροντίσει το προφίλ σας να είναι πλήρως συμπληρωμένο και να είναι έτοιμο να δώσει μια καλή εικόνα στον υποψήφιο εργοδότη σας.

Πάμε να δούμε μερικές συμβουλές που θα κάνουν το προφίλ σας να ξεχωρίσει το 2023.

Επαγγελματική φωτογραφία προφίλ και φωτογραφία εξωφύλλου

Πάει ο καιρός που αρκούσε μια απλή φωτογραφία σας στο βιογραφικό για να τραβήξει το ενδιαφέρον. Πλέον στην εποχή που ζούμε και με τις τόσο εξελιγμένες κάμερες που κυκλοφορούν, η φωτογραφία σας πρέπει να αποπνέει επαγγελματισμό χωρίς βέβαια να γίνονται υπερβολές. Αν δεν γνωρίζετε πώς να κάνετε τη φωτογραφία σας να φαίνεται επαγγελματική, πάρτε τη γνώμη κάποιου ειδικού ή προσπαθήστε να δείτε τι είδους φωτογραφίες έχουν τα προφίλ που είναι καλά οργανωμένα στο LinkedIn. Πάντα εξαρτάται και με τις θέσεις που σας ενδιαφέρουν. Για το εξώφυλλο φροντίστε να είναι κάτι ουδέτερο, κάποιο ρητό που σας εκφράζει ή κάποια φωτογραφία σας πλαισιωμένη με ένα σύντομο κείμενο που να έχει μια ωραία αισθητική.

Ορίστε μια σύντομη περιγραφή που τραβάει την προσοχή

Η σύντομη περιγραφή ή αλλιώς η επικεφαλίδα του προφίλ σας (headline), που βρίσκεται κάτω από το όνομά σας, πρέπει να δείχνει μέσα σε 220 χαρακτήρες αυτό που είστε. Εδώ πρέπει οπωσδήποτε να συμπεριλάβετε τον επαγγελματικό σας τίτλο και ίσως κάποιο κατόρθωμα σας, όπως για παράδειγμα “tedx speaker” ή τη συμμετοχή σας σε κάποιο μεγάλο εθελοντικό πρόγραμμα. Οι λέξεις που θα επιλέξετε να βάλετε εδώ είναι καθοριστικές για την αναζήτησή σας από τους recruiters καθώς υπολογίζονται για τον αλγόριθμο ως λέξεις-κλειδιά. Επιπροσθέτως και αναλόγως των προσόντων σας μπορείτε να βάλετε το όνομα του πανεπιστημίου σας ή λέξεις που χαρακτηρίζουν τον κλάδο σας και θα βοηθούσε στο να σας εντοπίσουν μέσα από την αναζήτηση.

Αποφύγετε τα κλισέ στην περιγραφή του βιογραφικού σας

Μέσα στο προφίλ σας θα κληθείτε να γράψετε ένα πιο αναλυτικό κείμενο για εσάς που αναφέρεται ως Summary/About. Πάνε οι εποχές που εδώ έπρεπε να γράψετε απλώς τα κατορθώματα σας και να περιαυτολογήσετε για να κάνετε μια καλή εντύπωση. Είναι πολύ πιο σημαντικό να επικεντρωθείτε στο εργασιακό σας όραμα, στα μεγαλύτερα μαθήματα που έχετε πάρει μέσα από την εμπειρία σας και την αποστολή σας μέσα από την εύρεση μιας εργασίας στον τομέα σας.

Παρουσιάστε σύντομα την εργασιακή σας εμπειρία

Ενώ το LinkedIn σας επιτρέπει να γράψετε ένα κείμενο 2000 λέξεων για κάθε καταχώρηση εργασιακής εμπειρίας, είναι απαγορευτικό να γράψετε τόσο μακροσκελή κείμενα. Όπως και το ίδιο σας το βιογραφικό, έτσι και το επαγγελματικό σας προφίλ πρέπει να έχει μια λακωνικότητα στην παρουσίαση της εμπειρίας σας, ώστε να μπορεί κάποιος πολύ σύντομα να πάρει την πληροφορία που χρειάζεται. Συνιστάται ιδιαίτερα να συμπεριλάβετε μια περιγραφή 3-4 γραμμών του εργασιακού σας ρόλου. Εκτός από αυτό, μπορείτε να προσθέσετε κάποια bullets που τονίζουν τα επιτεύγματα σας. Ένα ενδεικτικό μοντέλο που προτείνεται εδώ είναι το εξής: Χρησιμοποιούμε ένα ρήμα δράσης (ίδρυσα, εργάστηκα κλπ.), έπειτα τη βασική εργασία, στη συνέχεια ένα ποσοτικό αποτέλεσμα και στο τέλος τον χρόνο τέλεσης. Για παράδειγμα, «ίδρυσα (ρήμα δράσης) ένα πρόγραμμα διδασκαλίας (βασική εργασία) που ενίσχυσε την αύξηση της αποδοτικότητας των εργαζομένων κατά 25% (ποσοτικό αποτέλεσμα) τον Απρίλιο του 2022 (χρόνος τέλεσης)».

Τονίστε τις δεξιότητες σας

Οι δεξιότητες (skills) που δηλώνετε στο LinkedIn είναι λέξεις-κλειδιά που βοηθούν στην αναζήτηση σας. Ενώ μπορείτε να συμπεριλάβετε μέχρι 50 τέτοιες λέξεις, καλό θα ήταν να μην το παρακάνετε. Αναζητήστε στην πλατφόρμα από ανθρώπους του κλάδους σας αυτά που φαίνονται πιο δημοφιλή και σας εκφράζουν, κάντε pin τρία βασικά σας skills και ζητήστε από τις συνδέσεις σας να σας κάνουν endorse. Αυτό θα βοηθήσει να δείξετε αξιοπιστία. Παράλληλα, το LinkedIn προσφέρει κάποιες σύντομες αξιολογήσεις που αν περάσετε το τεστ τότε σας προσθέτει μια δεξιότητα στο προφίλ σας επικυρώνοντας τις γνώσεις σας. Χρησιμοποιήστε αυτό το εργαλείο ειδικά αν ασχολείστε με επαγγέλματα που απαιτούν τη γνώση συγκεκριμένων προγραμμάτων/λογισμικών.

Μείνετε ενεργοί

Ανεξάρτητα από το αν αναζητείτε εργασία ή όχι, είναι καλό να συνδέεστε στο LinkedIn σας και να αλληλεπιδράτε με τις συνδέσεις σας. Κάθε αντίδραση που κάνετε ή σχόλιο που γράφετε αναφέρεται σε συγκεκριμένο πεδίο στο προφίλ σας κάτι που δείχνει ότι έχετε ένα ενεργό προφίλ και ένα ενδιαφέρον για την επαγγελματική σας ανάπτυξη. Ακολουθώντας τους σωστούς ανθρώπους μπορείτε να έρθετε σε επαφή με χρήσιμες γνώσεις κάτι που θα σας δώσει και κίνητρο να επισκέπτεστε συχνά την αρχική σας σελίδα.

Ένα ισχυρό, ενεργό προφίλ με όλα τα πεδία συμπληρωμένα ωθείται στο επίπεδο All-star. Αν και αυτό ακούγεται απλό, η συνεχής ενημέρωση του προφίλ σας και η παραμονή στο LinkedIn δεν είναι απλό κατόρθωμα. Μόνο το 50% των χρηστών σε όλη την πλατφόρμα έχουν φτάσει σε αυτό το επίπεδο. Αξίζει, κλείνοντας, να σημειωθεί ότι ο αλγόριθμος του LinkedIn ωθεί αυτόματα τέτοια προφίλ σε υψηλή κατάταξη με αποτέλεσμα η ορατότητα σας να αυξάνεται 14 φορές όσον αφορά τις επισκέψεις στο προφίλ σας και με τις ευκαιρίες εργασίας που μπορούν να εμφανιστούν να φτάνουν 40 φορές πιο ψηλά. Τα προφίλ του LinkedIn έχουν 5 στάδια ανάπτυξης: Αρχάριος, Ενδιάμεσος, Προχωρημένος, Ειδικός και All Star.

Scroll to Top